Jerzy Wcisła

Senator IX i X kadencji


biuro@wcisla.senat.pl

tel. 603 366 761

thin

9 stycznia, 2018

Nasze miasto straci na Przekopie? „Nadal nie ma żadnej koncepcji na elbląski port”

–  Mamy zapewnienie, że do 2022 r. ma być zrealizowana inwestycja Kanału przez Mierzeję Wiślaną. Trzymam  za to kciuki, chociaż wątpię, że rząd PiS-u się z tej obietnicy wywiąże. Niemniej jednak znowu powracamy do tematu inwestycji w elbląskim porcie – mówił podczas wczorajszej konferencji prasowej poseł PO Jacek Protas. W czym tkwi problem? Poseł obawia się, że elbląski port nie zostanie w porę przygotowany na to, by mogły wpływać do niego większe statki.
Ważna jest przebudowa podejścia do portu w Elblągu, obrotnica, bo te większe jednostki się tu w żaden sposób nie obrócą bez specjalnego sprzętu czy odpowiedniego miejsca. Nadal nie ma żadnej koncepcji na to czy, kiedy i za jakie pieniądze te inwestycje będą realizowane
– podkreślał Jacek Protas. Poseł zwrócił się do Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej o podjęcie działania, by te inwestycje zostały zrealizowane. – Parlamentarzyści z Warmii i Mazur po raz kolejny zgłosiliśmy poprawkę do budżetu państwa po to, by zostały przeznaczone środki przynajmniej na dokumentacje  przygotowującą te inwestycje – mówił Jacek Protas. Dziś rozpocznie się debata budżetowa, która pokaże, czy środki na ten cel zostaną uwzględnione w budżecie. – Zobaczymy, jak zachowa się PiS  – dodał poseł. –  PiS ogłosił w październiku ub.r., że Kanał ma być zbudowany w 2022 r. (…) Jerzy Wilk będąc prezydentem Elbląga mówił, że Elbląg nie może czekać do 2020 i Kanał trzeba wybudować szybciej. No to mamy szybciej, zamiast przed 2020 mamy 2022 r. – stwierdził senator PO Jerzy Wcisła. Senator również obawia się o przyszłość elbląskiego portu.
Rosjanie mówili wyraźnie, że mają jednostki, które mają przewozić po 2 tys. ton. Te jednostki nie mogą wpłynąć do Elbląga, bo zalew jest za pływki, a w naszym porcie te barki nie obrócą się
– podkreślił Jerzy Wcisła. Wybudowanie Kanału bez zbudowania w Elblągu obrotnicy będzie, daniem parlamentarzystów PO, zgubne dla naszego miasta. – To nie będzie miało żadnego sensu, bo te barki i tak do Elbląga nie wpłyną – dodał Jerzy Wcisła. – Jeśli rząd podejmuje decyzję o wybudowaniu Kanału i w tym samym czasie mówi, że ten Kanał pozwoli  przewieść 3,5 ton rocznie, a jednocześnie wyrzuca z programu rewitalizacji dróg wodnych – Wisłę i Międzynarodową Drogę Wodną E-70, na której leży port w Elblągu, to to jest kompletny bezsens. To  jest budowanie autostrady bez zjazdu. 7  lutego br. ma odbyć się posiedzenie Parlamentarnego Zespołu Rozwoju Dróg Wodnych. – Zajmiemy się m.in. priorytetami, które rząd określił w budowie dróg transportowych i tej decyzji, którą podjęto 12 grudnia, a ujawniona została w internecie 15 grudnia. Czas na konsultacje kończył się przed Wigilią, czyli kompletnie nie było szans na konsultacje. Mam nadzieję, że rząd się opamięta i przywróci Wisłę i DW-70, bo budowanie takiej strategii, jak to robi PiS, nie ma najmniejszego sensu – zaznaczył Jerzy Wcisła.

Aktualności

W ostatnich dniach w różny sposób wraca temat kanału przez Mierzeję. Głównie za sprawą europosłanki Róży Thun i decyzji Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (17 września).Te głosy dotyczą tego samego: ujawniają nieprawdę propagandy obecnego rządu, że kanał przez Mierzeję nie oddziałuje negatywnie na środowisko i że Komisja Europejska aprobuje styl, w jakim kanał przez Mierzeję jest

W Kadynach, wzdłuż szlaku Green Velo zostało posadzonych 80 dębów. Upamiętniają one ofiary Zbrodni Katyńskiej. Liczba 80 nie jest przypadkowa, ponieważ w 2020 roku minęło 80 lat od tamtego straszliwego mordu. Dzisiaj w Kadynach wziąłem udział w odsłonięciu obelisku poświęconego 80 ofiarom Zbrodni Katyńskiej. Zarówno dzisiejsza uroczystość, jak i wcześniejsze posadzenie drzew miały miejsce w

W Senacie zorganizowałem spotkanie z działaczami opozycji białoruskiej. Wstrząsnęły nami relacje Aleksandra i Ludmiły. Nasi goście mówili też o potężnej wierze Białorusinów w to, że fala protestów zmusi Łukaszenkę do unieważnienia wyborów. Rozmawialiśmy o tym, jak możemy pomóc Białorusinom — my senatorowie, my Polacy, my Wspólnota Europejska. – To poparcie jest nam potrzebne, bo Łukaszenka

12 marca w Polsce zamknięto wszystkie szkoły i uczelnie. Najpierw na 2 tygodnie, które przedłużano aż do wakacji. W tym czasie – przez trzy miesiące – byliśmy świadkami niekończących się sprzecznych komunikatów o egzaminach, w tym maturalnych, o wsparciu dla rodziców, którzy muszą opiekować się dziećmi w domach, o nieprzygotowaniu nauczycieli, braku sprzętu i programów

To, w jaki sposób zostanie zrealizowany Przekop Mierzei Wiślanej, zdeterminuje na wiele lat rozwój Elbląga i jakość życia znacznej części jego mieszkańców. Dlatego nie ustępuję w uzyskaniu informacji nt. ujęcia elbląskiego portu morskiego w tej inwestycji. 18 sierpnia br., na XIV posiedzeniu Senatu RP ponownie skierowałam następujące pytania do Marka Gróbarczyka, ministra Gospodarki Wodnej i Żeglugi

Polacy mają rację — to nie jest czas i miejsce na podwyżki dla parlamentarzystów. Dlatego w Senacie zagłosowałem za odrzuceniem ustawy zwiększającej płace rządzącym.Niemniej uważam, że kwestię wynagrodzeń samorządowców i parlamentarzystów należy uregulować. Nie może być tak, że, jak prezes partii chce, to odbiera 20% wynagrodzenia samorządowcom, posłom i senatorom. A jak chce, to podwyższa

KONTAKT

Biuro Senatora RP Jerzego Wcisła

biuro@wcisla.senat.pl

Hetmańska 31, Elbląg (biuro główne)

Jesteśmy także w:

Braniewie przy ul. Gdańskiej 20

Lidzbarku Warmińskim przy ul. Plac Wolności 5

Tel. 603 366 761

Dyrektor biura – Karolina Śluz