Jerzy Wcisła

Senator IX i X kadencji


biuro@wcisla.senat.pl

tel. 603 366 761

thin

9 stycznia, 2018

Nasze miasto straci na Przekopie? „Nadal nie ma żadnej koncepcji na elbląski port”

–  Mamy zapewnienie, że do 2022 r. ma być zrealizowana inwestycja Kanału przez Mierzeję Wiślaną. Trzymam  za to kciuki, chociaż wątpię, że rząd PiS-u się z tej obietnicy wywiąże. Niemniej jednak znowu powracamy do tematu inwestycji w elbląskim porcie – mówił podczas wczorajszej konferencji prasowej poseł PO Jacek Protas. W czym tkwi problem? Poseł obawia się, że elbląski port nie zostanie w porę przygotowany na to, by mogły wpływać do niego większe statki.
Ważna jest przebudowa podejścia do portu w Elblągu, obrotnica, bo te większe jednostki się tu w żaden sposób nie obrócą bez specjalnego sprzętu czy odpowiedniego miejsca. Nadal nie ma żadnej koncepcji na to czy, kiedy i za jakie pieniądze te inwestycje będą realizowane
– podkreślał Jacek Protas. Poseł zwrócił się do Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej o podjęcie działania, by te inwestycje zostały zrealizowane. – Parlamentarzyści z Warmii i Mazur po raz kolejny zgłosiliśmy poprawkę do budżetu państwa po to, by zostały przeznaczone środki przynajmniej na dokumentacje  przygotowującą te inwestycje – mówił Jacek Protas. Dziś rozpocznie się debata budżetowa, która pokaże, czy środki na ten cel zostaną uwzględnione w budżecie. – Zobaczymy, jak zachowa się PiS  – dodał poseł. –  PiS ogłosił w październiku ub.r., że Kanał ma być zbudowany w 2022 r. (…) Jerzy Wilk będąc prezydentem Elbląga mówił, że Elbląg nie może czekać do 2020 i Kanał trzeba wybudować szybciej. No to mamy szybciej, zamiast przed 2020 mamy 2022 r. – stwierdził senator PO Jerzy Wcisła. Senator również obawia się o przyszłość elbląskiego portu.
Rosjanie mówili wyraźnie, że mają jednostki, które mają przewozić po 2 tys. ton. Te jednostki nie mogą wpłynąć do Elbląga, bo zalew jest za pływki, a w naszym porcie te barki nie obrócą się
– podkreślił Jerzy Wcisła. Wybudowanie Kanału bez zbudowania w Elblągu obrotnicy będzie, daniem parlamentarzystów PO, zgubne dla naszego miasta. – To nie będzie miało żadnego sensu, bo te barki i tak do Elbląga nie wpłyną – dodał Jerzy Wcisła. – Jeśli rząd podejmuje decyzję o wybudowaniu Kanału i w tym samym czasie mówi, że ten Kanał pozwoli  przewieść 3,5 ton rocznie, a jednocześnie wyrzuca z programu rewitalizacji dróg wodnych – Wisłę i Międzynarodową Drogę Wodną E-70, na której leży port w Elblągu, to to jest kompletny bezsens. To  jest budowanie autostrady bez zjazdu. 7  lutego br. ma odbyć się posiedzenie Parlamentarnego Zespołu Rozwoju Dróg Wodnych. – Zajmiemy się m.in. priorytetami, które rząd określił w budowie dróg transportowych i tej decyzji, którą podjęto 12 grudnia, a ujawniona została w internecie 15 grudnia. Czas na konsultacje kończył się przed Wigilią, czyli kompletnie nie było szans na konsultacje. Mam nadzieję, że rząd się opamięta i przywróci Wisłę i DW-70, bo budowanie takiej strategii, jak to robi PiS, nie ma najmniejszego sensu – zaznaczył Jerzy Wcisła.

Aktualności

Krajowy Plan Odbudowy, w ramach którego w ciągu kilku lat może zostać w Polce wydane ok. 260 mld zł, budzi ogromne zaniepokojenie zarówno w Polsce, jak i w UE. Zastrzeżenie są zasadniczo podobne: trudno będzie ten program rozliczyć. Nie ma w nim ustalonych kryteriów, które zadecydują o tym, jakie inwestycje będą dofinansowane, ani określonych wartościami

Grupa mieszkańców Nowakowa protestuje przeciwko przebiegowi dróg dojazdowych do projektowanego mostu na rzece Elbląg w Nowakowie. Szkoda, że o problemie dowiedziałem się dopiero miesiąc temu, ale oczywiście interweniuję. Problemem dla mnie nie jest konkretna decyzja, ale to, że podjęto ją najprawdopodobniej bez konsultacji, bez wykonania studium wykonalności o oceny skutków realizacji. Pytanie dla mnie zasadnicze

Domagamy się natychmiastowego uruchomienia centrów powszechnych szczepień przygotowanych przez samorządy i odblokowania zapisów na szczepienia dla wszystkich Polaków! Koalicja Obywatelska już od stycznia wzywa rząd do zorganizowania akcji szczepień we współpracy z samorządami. Niestety rząd zignorował te propozycje. Akcja szczepień jest źle zorganizowana dlatego jesteśmy na szarym końcu jeśli chodzi o tempo szczepień w Unii

Przez 25 lat, które zajmuję się kanałem przez Mierzeję, do głowy mi nie przyszło, że ktoś będzie chciał zakończyć tę inwestycję przed Elblągiem. Już 16 marca 2017 roku, podczas procedowania specustawy o budowie kanału przez Mierzeję ostrzegałem, mówiąc, że „Kanał przez Mierzeję bez inwestycji w Elblągu jest jak autostrada bez zjazdów”. Przypomnę – specustawa zastępowała

Wszystkiego najlepszego z okazji Świąt Wielkanocnych!Życzę Państwu Świąt przepełnionych wiarą i miłością.Życzę radosnego, wiosennego nastroju, serdecznych rozmów w gronie rodziny i wśród przyjaciół a także kolorowych spotkań z budzącą się do życia przyrodą.Niech Wasze serca, Drodzy Państwo, wypełni życzliwość i optymizm, a dobra aura obejmie wszystkich wokół. Jerzy Wcisła Senator RP

Z wielką uwagą czytam i analizuję opinie, komentarze, sugestie Włodka Gęsickiego. Z wieloma się zgadzam, każdą cenię za rzeczowość.  Taką rzeczową analizą sytuacji jest właśnie tekst Jego autorstwa pt. „Groźby bez pokrycia” (opublikowany na łamach portElu 23.03) traktujący de facto o tym, że opozycja nie ma wyboru i musi poprzeć Krajowy Plan Odbudowy. Według autora

KONTAKT

Biuro Senatora RP Jerzego Wcisła

biuro@wcisla.senat.pl

Hetmańska 31, Elbląg (biuro główne)

Jesteśmy także w:

Braniewie przy ul. Gdańskiej 20

Lidzbarku Warmińskim przy ul. Plac Wolności 5

Tel. 603 366 761

Dyrektor biura – Karolina Śluz