Jerzy Wcisła

Senator IX i X kadencji


biuro@wcisla.senat.pl

tel. 603 366 761

thin

NIE dla przejęcia elbląskiego portu przez rząd PiS!

Należy nazywać rzeczy po imieniu. Kiedy ktoś mówi, że odbierze komuś jego własność, to ja mówię, że chce mu ją ukraść. Przypomnę rzecz najważniejszą: Kanał przez Mierzeję – od XVI wieku – czyli od zawsze, był planowany, jako połączenie elbląskiego portu z morzem.

Dopiero w 2019 roku rząd PiS odciął port w Elblągu od kanału – czym zaprzeczył istocie całego projektu – chociaż przez cały czas opowiadał, ile to Elbląg skorzysta na kanale. Tyle, że fakty, które w 2019 roku odkryłem, mówiły jasno, że: kanał przez Mierzeję ma się zakończyć nie w porcie, ale w krzakach 3 km – a ostatecznie – po moich i medialnych interwencjach – 1 km przed nabrzeżami portowymi. Oczywiście, to czy brakuje 1 czy 3 km – nie ma znaczenia dla statków. I tak żaden statek o parametrach, dla których budowany jest kanał nie zostanie rozładowany w porcie.

I port nadal będzie obsługiwał statki o ład. do 1 tys. ton, w nie 4 tys. i o zanurzeniu do 2 m a nie 4,5 m.  Czy to znaczy, że inwestycja, która kosztuje 2 mld zł jest bez sensu? Oczywiście nie.

Dzisiaj już wiemy, że cała ta operacja z brakującymi 3 czy 1 km, została wymyślona tylko po to, by odebrać Elblągowi port. Przejąć go i dopiero wtedy zakończyć inwestycję – ale już w porcie – tyle, że nie samorządowym, tylko państwowym – czyli PiS-wskim. A później oczywiście bić pianę propagandową o tym, jak to zbudowano IV port RP.

Jak PiS chce przejąć port? Prawdopodobnie tak, jak odebrał Gdańskowi Westerplatte: specustawą. Ale w Elblągu nie będzie powtórki z Gdańska. My nasz port obronimy.

Zbieramy podpisy pod petycją – skierowaną do premiera Mateusza Morawieckiego – przez którą manifestujemy brak zgody na odebranie portu samorządowi elbląskiemu oraz żądamy, by rząd – tak, jak wymaga tego prawo, logika i rachunek ekonomiczny – dokończył budowę kanału przez mierzeję we właściwym miejscu – czyli przy nabrzeżach portowych.

Zwracam się do wszystkich, którym leży na sercu dobro Elbląga i regionu o podpisanie tej petycji. Jest ona dostępna w naszych biurach, ale też docieramy z nią do mieszkańców na ulicach, w różnych miejscowościach regionu.

Mam nadzieję, że Rząd ugnie się pod głosem suwerena i zaprzestanie swoich niecnych kombinacji.

Podpisując Petycję: NIE DLA PRZEJĘCIA PORTU MORSKIEGO W ELBLĄGU PRZEZ PAŃSTWO mieszkanki i mieszkańcy Elbląga oraz subregionu Zalewu Wiślanego i Warmii i Mazur NIE WYRAŻAJĄ ZGODY NA PRZEJĘCIE PORTU MORSKIEGO W ELBLĄGU PRZEZ PAŃSTWO I OCZEKUJĄ DOPROWADZENIA KANAŁU PRZEZ MIERZEJĘ DO ELBLĄSKIEGO PORTU.

Przypomnę PiSowi VII przykazanie – nie kradnij!

Aktualności

Należy nazywać rzeczy po imieniu. Kiedy ktoś mówi, że odbierze komuś jego własność, to ja mówię, że chce mu ją ukraść. Przypomnę rzecz najważniejszą: Kanał przez Mierzeję – od XVI wieku – czyli od zawsze, był planowany, jako połączenie elbląskiego portu z morzem. Dopiero w 2019 roku rząd PiS odciął port w Elblągu od kanału

Chciałbym poinformować pana posła Krasulskiego, że samorząd to nie jest hipermarket. Nie można wejść i powiedzieć kupuję od was ten port. Za chwilę pan Krasulski powie, że kupuje Elbląg – senator Jerzy Wcisła odniósł się do słów posła Leonarda Krasulskiego (PiS) o możliwości przejęcia przez rząd elbląskiego portu. „Są możliwości siłowego przejęcia”Czwartkowa konferencja prasowa senatora

6 czerwca Elbląg i Braniewo odwiedził Marszałek Senatu RP prof. Tomasz Grodzki. Najbardziej zapamiętam z tego dnia dyskusje Marszałka z uczennicami i uczniami jedynej w Polsce szkole podstawowej im. Senatu RP w Braniewie oraz z młodzieżą w Elblągu. Dużo było w tych rozmowach o działaniu na rzecz ludzi. O pracy, o angażowaniu się, o wyborach:

Senator Jerzy Wcisła punktuje proces budowy Kanału przez Mierzeję Wiślaną. Wskazuje błędy PiS-u i idące za nimi niebezpieczeństwa, ale wskazuje także gotowe rozwiązania. Warto przeczytać, warto wiedzieć!Takie są fakty:KANAŁ OD 1996 DO 2015 ROKU BYŁ PLANOWANY OD PORTU DO MORZA.Kanał przez Mierzeję od zawsze był planowany, jako droga wodna łącząca port w Elblągu z Morzem

Senator Jerzy Wcisła z grupą parlamentarzystów z dziewięciu krajów pojechał na Ukrainę, by zobaczyć skutki rosyjskiej agresji na ten kraj. Kilka tygodni wcześniej otrzymał mailem groźby karalne za to, że wspiera Ukrainę. Ktoś też informował o podłożeniu bomby w jego biurze. Alarm okazał się fałszywy, a postępowanie w tej sprawie prowadzi policja. Pociągiem do Kijowa

Na zaproszenie Senatora Jerzego Wcisły do Elbląga przyjechał wicemarszałek Senatu Bogdan Borusewicz. Wicemarszałek doprowadził do takiej zmiany w ustawie o zasadach zarządzania mieniem państwowym, która pozwoli zablokować sprzedaż Grupy Lotos. Ustawa, jest inicjatywą senatorów grupy tzw. demokratycznej większości, której lideruje Bogdan Borusewicz.  Ustawa opiera się na art. 4 Traktatu Północnoatlantyckiego – założycielskiego aktu Paktu Północnoatlantyckiego

KONTAKT

Biuro Senatora RP Jerzego Wcisła

biuro@wcisla.senat.pl

Hetmańska 31, Elbląg (biuro główne)

Jesteśmy także w:

Braniewie przy ul. Gdańskiej 20

Lidzbarku Warmińskim przy ul. Plac Wolności 5

Tel. 603 366 761

Dyrektor biura – Karolina Śluz