Jerzy Wcisła – Senator RP

Brakuje informacji o wpływie Przekopu na przyrodę. Budowa Kanału przesunie się do 2026 r.?
Komisja Europejska nie otrzymała jeszcze kompletu dokumentów środowiskowych dotyczących budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną. Okazuje się, że rząd chce opracować nowe. A Urząd Morski w Gdyni, który ma je przygotować, od dwóch miesięcy nie ma dyrektora, a pracownicy wzywani są do prokuratury – informuje  Wyborcza. Co to może oznaczać? W artykule „Komisja Europejska upomina się o Mierzeję” Maciej Sandecki  opisuje obecną sytuację planowanego przekopu i budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną. Okazuje się, że do tej pory brakuje informacji o wpływie inwestycji na przyrodę Mierzei. Przypomnijmy, że budowa miała rozpocząć się za dwa lata (w 2018 r.) i potrwać do 2022 r., a zakładany koszt miał wynieść 880 mln zl. O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy senatora Jerzego Wcisłę, który mówi o tym, jak ważny jest rozwój dróg wodnych.
Wszystko wskazuje na to, że zaplanowane już za rządów koalicji PO i PSL wybudowanie kanału do 2022 roku może przedłużyć się w czasie. Powodem jest niedostarczanie przez obecny rząd koniecznej dokumentacji Komisji Europejskiej
– stwierdził. Senator PO surowo ocenia przedstawione w artykule doniesienia. – To dziwna sytuacja, bo przedstawiciele obecnego rządu wiosną zapewniali, że kontaktują się z przedstawicielami Komisji Europejskiej i inwestycji nic nie zagraża. Tymczasem Komisja Europejska informuje, że od marca czeka na uzupełnienie danych, a ze środowisk rządowych pojawiają się sygnały o rozważaniu zlecenia dodatkowych badań środowiskowych. To oznacza kolejne trzy-cztery lata badań i przesunięcie oddania inwestycji co najmniej do 2026 roku! – zaznaczył Jerzy Wcisła. Czytaj więcej na http://info.elblag.pl/37,46087,Brakuje-informacji-o-wplywie-Przekopu-na-przyrode-Budowa-Kanalu-przesunie-sie-do-2026-r.html…#ixzz4UmxNQR9u

Bezpieczeństwo ma wiele wymiarów.Podczas konferencji skupiliśmy się na jednym z nich — bezpieczeństwie na drogach.Każdego roku na polskich drogach ginie blisko 2 tysiące osób, a prawie 25 tysięcy zostaje rannych. Za tymi liczbami kryją się dramaty rodzin, które z dnia na dzień tracą swoich bliskich.Ale istnieje też inne, mniej widoczne zagrożenie, o którym musimy mówić

W Gdyni, podczas Forum Gospodarki Morskiej, spotkali się wszyscy, którzy odgrywają istotną rolę w kształtowaniu polskiej gospodarki morskiej.Wraz z Dyrektorem Portu Morskiego w Elblągu, Arkadiuszem Zglińskim, mieliśmy okazję porozmawiać z Ministrem Arkadiuszem Marchewką. Była to bardzo dobra i konstruktywna rozmowa – Pan Minister doskonale rozumie potrzeby Elbląga i z zaangażowaniem wspiera rozwój naszego portu.Podczas jednej

W miniony weekend Olsztyn stał się centrum młodzieżowej debaty o przyszłości Polski.Podczas obrad Parlamentu Młodych Rzeczypospolitej Polskiej młodzi ludzie wcielili się w rolę parlamentarzystów – przedstawiali swoje pomysły, dyskutowali o najważniejszych wyzwaniach społecznych i, co najcenniejsze, pokazali, jak bardzo zależy im na wspólnej przyszłości naszego kraju.To wydarzenie zawsze ma dla mnie szczególne znaczenie. Praca z

Elbląg – miejsce ważnej debaty o przyszłości polskich miast i utraconej subregionalności Miasto Elbląg stało się dziś areną istotnej rozmowy o kierunkach rozwoju polskich samorządów. W 35. rocznicę pierwszego spotkania prezydentów miast dyskutujemy o tym, jak samorządy subregionalne mogą skuteczniej działać w nowej rzeczywistości – od strategii rozwoju kraju, przez finansowanie projektów lokalnych, aż po

W Warszawie odbyło się posiedzenie Żuławskiego Zespołu Parlamentarnego, podczas którego głównym tematem obrad stały się… bobry!Dlaczego?Bo na Żuławach tych niezwykle pracowitych „budowniczych” jest po prostu zbyt wiele. Efekt? Fragmenty wałów przeciwpowodziowych zapadają się z powodu licznych nor i tuneli, które te zwierzęta drążą. To realne zagrożenie powodziowe!Marek Opitz, prezes „Klubu Nowodworskiego” (którego jestem współzałożycielem), przedstawił

Bardzo owocne i konstruktywne spotkanie robocze z Wiceministrem Infrastruktury, dr. Arkadiuszem Marchewką! Rozmawialiśmy o strategii rozwoju dróg wodnych i portów śródlądowych, ze szczególnym uwzględnieniem Portu w Elblągu. Niestety, nasze działania toczą się w trudnym kontekście – mierzymy się z katastrofalnie niskimi stanami wód na Wiśle oraz gwałtownymi deszczami nawalnymi, które spowodowały powodzie w Elblągu i

Biuro Senatora RP Jerzego Wcisła

Elbląg

82-300

ul. Hetmańska 31

Braniewo

14-500

ul. Gdańska 20

Lidzbark Warmiński

11-100

Plac Wolności 5

Dyrektor Biura

Karolina Śluz

tel. 603 366 761

biuro@wcisla.senat.pl

Projekt i wykonanie Wysocki Wsparcie IT