Jerzy Wcisła

Senator IX i X kadencji


biuro@wcisla.senat.pl

tel. 603 366 761

thin

29 czerwca, 2016

Budowa kanału przez Mierzeję wstrzymana! Rząd chce opracować nowy raport środowiskowy

Takie informacje podaje „Gazeta Wyborcza”, a potwierdza je senator Jerzy Wcisła. Budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną zostaje wstrzymana, przynajmniej do czasu opracowania nowego raportu wpływu inwestycji na środowisko. To zaś może potrwać nawet 4 lata.
Budowa kanału przez Mierzeję wstrzymana! Rząd chce opracować nowy raport środowiskowy
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas.
Tymczasem kilka tygodni temu ten „stary” raport środowiskowy kanału trafił do prokuratury, bo zawiadomienie złożył… poseł PiS Jerzy Wilk, były prezydent Elbląga. Poseł zawiadomił ministra Ziobrę o możliwości popełnienia przestępstwa przy sporządzaniu dokumentacji i wysunął zarzut, że raport sporządzony za rządów PO był za drogi. Takie informacje podaje „Gazeta Wyborcza”, a potwierdza je senator Jerzy Wcisła. Budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną zostaje wstrzymana, przynajmniej do czasu opracowania nowego raportu wpływu inwestycji na środowisko. To zaś może potrwać nawet 4 lata. Flagowa inwestycja PiS, czyli budowa kanału przez Mierzeję Wiślaną, zostaje odłożona w czasie. Rząd chce od nowa opracować raport oddziaływania inwestycji na środowisko, a prace nad nim mają ruszyć dopiero w przyszłym roku. – Podejrzewam, że rząd PiS nie ma pieniędzy na kanał i w ten sposób torpeduje tę inwestycję – mówi senator PO Jerzy Wcisła. 24 maja rząd przyjął uchwałę w sprawie budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną. Jego koszt oszacowano na 880 mln zł. Z Ministerstwa Gospodarki Morskiej dowiedzieliśmy się jednak, że rząd planuje opracowanie nowego raportu oddziaływania inwestycji na środowisko. W przysłanej nam odpowiedzi z ministerstwa czytamy: Sporządzony zostanie raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko naturalne oraz przedłożony nowy wniosek o wydanie opinii KE. Złożony przez poprzedniego ministra środowiska wniosek był bowiem niespójny i zawierał wiele nieścisłości przede wszystkim dotyczących oddziaływania na środowisko czy też działań kompensacyjnych. Procedura, o której mowa powyżej, zostanie przeprowadzona zgodnie ze zmienioną ustawą o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie. Ponieważ zmiany do ustawy wejdą w życie z dniem 1 stycznia 2017 roku procedura zostanie rozpoczęta w styczniu 2017 r. (…) Potrzebny jest czas, by przygotować nową dokumentację oraz przeprowadzić dodatkowe badania środowiskowe oraz zastosować się do wytycznych nowelizacji. Ocena oddziaływania inwestycji na środowisko została już wykonana za rządów PO. Jej opracowanie zajęło kilka lat, bo trzeba było m.in. rok do roku obserwować miejsca gniazdowania ptaków. Tymczasem kilka tygodni temu ten „stary” raport środowiskowy kanału trafił do prokuratury, bo zawiadomienie złożył… poseł PiS Jerzy Wilk, były prezydent Elbląga. Poseł zawiadomił ministra Ziobrę o możliwości popełnienia przestępstwa przy sporządzaniu dokumentacji i wysunął zarzut, że raport sporządzony za rządów PO był za drogi. W jego piśmie znalazło się jednak sporo nieprawdziwych insynuacji, na które odpowiadali już na naszych łamach pracownicy urzędu. – Jesteśmy przekonani, że prokuratura sprawę umorzy – mówili. Pracownicy Urzędu Morskiego od kilku tygodni chodzą na przesłuchania do prokuratury. Tymczasem Urząd Morski od dwóch miesięcy nie ma dyrektora. – Czy PiS chce zatrzymać budowę kanału przez Mierzeję? Najpierw poseł PiS donosi do prokuratury, że być może złamano prawo przy przygotowywaniu inwestycji, teraz Rząd opóźnia dostarczenie dokumentów i sugeruje konieczność wykonania dodatkowych – trwających 3-4 lata – badań. Tak to jest, gdy zamiast walczyć o Elbląg, robi się „politykę” – a dla PiS kanał był polityczny od 8 lat. Temat ponownie trafił do Gazety Wyborczej, a w środę prawdopodobnie zajmie się nim Polityka – pisze senator Jerzy Wcisła. Więcej na ten temat pisaliśmy tu: http://fakty.elblag.pl/przekop-przez-mierzeje-moze-sie-opoznic-rzad-nie-dostarczyl-dokumentacji-posel-wilk-sparalizowal-prace-urzedu-morskiego/ Źródło: http://www.elblag24.pl/fakty/91892-budowa-kanalu-przez-mierzeje-wstrzymana-rzad-chce-opracowac-nowy-raport-srodowiskowy.html

Aktualności

26 maja powołaliśmy Parlamentarny Zespół ds. Młodzieży – parlamentarny, czyli obejmujący zarówno posłów jak i senatorów. Inicjatywa powołania Zespołu na szczeblu parlamentu wyszła ode mnie i zostałem też przewodniczącym tego Zespołu. To już drugi zespół parlamentarny, któremu przewodniczę – bowiem już drugą kadencję przewodniczę Parlamentarnemu Zespołowi Dróg Wodnych.Ten Zespół jest jednak wyjątkowy, bo po raz

Jesteśmy na etapie zakłamywania faktów na temat procesu ratyfikacji w Senacie ustawy o zasobach własnych, czyli ustawy pozwalającej uruchomić Fundusz Odbudowy. Kłamstwem między innymi jest to, że Senat opóźnił ratyfikację ustawy. Przypomnijmy najważniejsze fakty:o   14 grudnia 2020 r. – decyzja Rady UE w sprawie zasobów własnych UEo   4 maja 2021 r. – decyzja zostaje przyjęta

Przede wszystkim gratuluję elblążanom – to budujące, że dla tak wielu mieszkańców Elbląga Bażantarnia jest wartością tak wielką, że należy ją za wszelką cenę chronić – nawet za cenę mniejszego komfortu poruszania się po mieście. Zaproponowałem rozwiązanie problemu, bez konieczności niszczenia Bażantarni. OBWODNICA WSCHODNIA TO ULICA NIE OBWODNICARozumiem protestujących. Mieszkam w Elblągu od 25 lat i

27 maja prawdopodobnie Senat przyjmie ustawę ratyfikacyjną decyzji Unii Europejskiej dotyczącej zasobów własnych, czyli zgody na uruchomienie Instrumentu Odbudowy i Zwiększenia Odporności. Przyjmie ją razem z preambułą gwarantującą przejrzysty podział pieniędzy, udział samorządów w monitorowaniu i środkach, większych pieniądzach na służbę zdrowia. Spotykamy się z zarzutem ze strony polityków partii rządzącej, że jesteśmy przeciwko otrzymaniu

To nieprawda, że Koalicja Obywatelska jest przeciwko środkom unijnym, w tym środkom w ramach Funduszu Odbudowy. Jedynymi politykami, którzy w polskim Sejmie zagłosowali przeciwko środkom dla Polski w ramach Funduszu Odbudowy byli posłowie Zjednoczonej Prawicy (20) i Konfederacji (11). My domagaliśmy się głównie rzetelnych konsultacji w sprawie Krajowego Planu Odbudowy i przede wszystkim gwarancji, że

Przekop Mierzei Wiślanej ma znaczenie gospodarcze, ale będzie również atrakcyjny dla turystów. Aby region z tej turystyki mógł czerpać korzyści, niezbędna jest odpowiednia infrastruktura: pomosty, obniżone nabrzeża, miejsca postojowe dla żaglówek i łodzi motorowych. O ich przygotowanie senator Jerzy Wcisła upomniał się w Ministerstwie Infrastruktury. W efekcie Ministerstwo zapewniło, że przy budowie kanału przez Mierzeję

KONTAKT

Biuro Senatora RP Jerzego Wcisła

biuro@wcisla.senat.pl

Hetmańska 31, Elbląg (biuro główne)

Jesteśmy także w:

Braniewie przy ul. Gdańskiej 20

Lidzbarku Warmińskim przy ul. Plac Wolności 5

Tel. 603 366 761

Dyrektor biura – Karolina Śluz