thin

2 kwietnia, 2016

DEBATA ZWOLENNIKÓW I PRZECIWNIKÓW INWESTYCJI NAD ZALEWEM

Budowa Kanału przez Mierzeją Wiślaną jest najbardziej dyskutowaną inwestycją w Europie – takie słowa padły w Elblągu podczas debaty zorganizowanej przez partię Razem. Po raz kolejny głos zabrali zarówno zwolennicy jak i przeciwnicy kopania.

Ile osób, tyle spojrzeń na budowę kanału przez Mierzeję Wiślaną. Jej zwolennicy wyliczają korzyści ekonomiczne, turystyczne czy polityczne. Przede wszystkim wskazywana jest szansa na rozwój elbląskiego portu.

To chyba najbardziej przyjazny środowisku rodzaj transportu — mówi Małgorzata Matuszewska-Boruc, Partia Razem. Innego zdania są przyrodnicy, którzy obawiają się, na przykład konsekwencji ruszenia osadów znajdujących się na dnie zalewu. Debata w Elblągu wywołała sporo emocji, nie tylko wśród prelegentów. — Kanał nie jest budowany dla Elbląga, kanał jest elementem europejskiej polityki transportowej i tak powinien być odbierany — mówi Jerzy Wcisła, senator PO. Kolejna rozmowa na temat planów przekopania mierzei w najbliższy czwartek. W Elblągu odbędzie się konferencja z udziałem ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marka Gróbarczyka.

Źródło: http://olsztyn.tvp.pl/24721583/debata-zwolennikow-i-przeciwnikow-inwestycji-nad-zalewem


Spotkaliśmy się w gronie parlamentarzystów, żuławskich samorządowców oraz przedstawicieli instytucji, aby omówić kluczowe kwestie związane z naszym regionem. Tematami głównymi były działania przeciwpowodziowe oraz adaptacja do zmian klimatycznych. Omawialiśmy między innymi: aktualizację Programu Żuławskiego uwzględniającego zadania przeciwpowodziowe, konieczność wsparcia obszaru Żuław w polityce rozwoju na szczeblu krajowym, wzmocnienie obsługi inwestycyjnej Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej, uwzględnienie

Na Nowy Rok mam dobrą wiadomość. Droga wodna, która ma połączyć port w Elblągu z Bałtykiem zostanie dokończona i statki będą mogły wreszcie dopłynąć do elbląskiego portu. Powtarzam: do elbląskiego, a nie jak zamierzał rząd PiSu – państwowego portu w Elblągu. Warto dodać, że wbrew temu, co wykrzykiwali politycy PiS w ostatnim okresie, że droga

Warmia i Mazury, graniczące z Rosją, będą reprezentowane w senackiej Komisji Obrony Narodowej. Senator Jerzy Wcisła został ponownie wybrany na stanowisko wiceprzewodniczącego tej komisji. Decyzja została podjęta jednogłośnie przez członków komisji podczas piątkowego (22 grudnia) posiedzenia. Wypowiadając się na temat powierzonego mu zadania, senator Wcisła podkreślił, że bezpieczeństwo kraju to sprawa priorytetowa, zwłaszcza w obliczu

Szanowni Państwo,  w tę wyjątkową porę Bożego Narodzenia pragnę z serca złożyć Państwunajserdeczniejsze życzenia. Niech te święta będą dla Państwa czasempełnym ciepła, radości i niezapomnianych chwil spędzonych w gronienajbliższych. Niech ta magiczna atmosfera niesie ze sobą spokój i wzajemną życzliwość,dodając otuchy i nadziei na lepsze jutro. Z okazji Bożego Narodzenia życzę Państwu mnóstwa zdrowia, spokoju orazspełnienia

Dzisiaj, 42 lata po wprowadzeniu stanu wojennego, w Senacie RP przyjęliśmy uchwałę upamiętniającą ofiary stanu wojennego. Byłem Senatorem prezentującym tę uchwałę na posiedzeniu Senatu. W ten sposób uczciliśmy pamięć tych, którzy w stanie wojennym bronili wolności. Pamięć obywatelek i obywateli, przeciwko którym wyprowadzano w Polsce czołgi na ulice. Pamięć Polek i Polaków, których odwaga i

Powołaliśmy Warmińsko-Mazurski Zespół Parlamentarny. Przewodniczącym został Jacek Protas, ja zostałem wiceprzewodniczącym. Jeden z pierwszych celów: włączenie do budżetu państwa zadania dokończenia budowy drogi wodnej łączącej port w Elblągu z Bałtykiem. Zespół będzie pracować w składzie: Elżbieta Gelert, Jolanta Piotrowska, Ewa Kaliszuk, Maciej Wróbel, Janusz Cichoń, Stanisław Gorczyca, Paweł Papke, Anna Wojciechowska, Marcin Kulasek.