Jerzy Wcisła

Senator IX i X kadencji


biuro@wcisla.senat.pl

tel. 603 366 761

thin

26 kwietnia, 2016

KANAŁ WĄTPLIWOŚCI. POSEŁ CHCE PRZEŚLEDZENIA HISTORII INWESTYCJI

Przekop przez mierzeję w prokuraturze. Poseł Prawa i Sprawiedliwości (PiS) z Elbląga chce, aby śledczy rozwiali jego wątpliwości dotyczące kanału przez Mierzeję Wiślaną. Chodzi między innymi o okoliczności zmiany lokalizacji inwestycji.

Ta inwestycja stała się jedną z najsłynniejszych w Polsce, zanim się rozpoczęła. Kanału przez Mierzeję ma połączyć Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Podczas wizyty w Elblągu i Tolkmicku minister Marek Gróbarczyk podkreślał, że kanał jest kwestia poprawy bezpieczeństwa.

Poseł PiS Jerzy Wilk chce, aby śledczy sprawdzili między innymi kwestię autorstwa studium wykonalności oraz zmianę lokalizacji inwestycji ze Skowronek na Nowy Świat. Napisał w tej sprawie do Ministerstwa Sprawiedliwości, które przekazało sprawę prokuraturze. — Swoimi działaniami nie chciałbym zaszkodzić tej inwestycji, natomiast wydaje mi się, że w tym momencie trzeba rozstrzygnąć czy rzeczywiście w latach 2008-2015 nie popełniono błędu, wydano znacznie więcej środków i przeniesiono lokalizacje tej inwestycji — zauważa Jerzy Wilk, poseł PiS. Poseł podkreśla między innymi, że nowa lokalizacja zwiększa koszty o około 200 mln złotych i jest dalej od elbląskiego portu. Natomiast senator Platformy Obywatelskiej (PO) Jerzy Wcisła mówi, że zmiana dokumentacji, która jest obecnie w Komisji Europejskiej, mogłaby trwać kolejne lata, co opóźniłoby realizację inwestycji. Sprawą ma się zająć prokuratura w Gdańsku, ale dziś (26.04) dokumenty jeszcze tam nie dotarły. Senator PO uważa, że to celowe działanie PiS. — Podejrzewam, że wcale może nie chodzić o to, by prokuratura coś wykryła, ale o to, by odsunąć realizacje tej inwestycji, bo PiS po prostu nie ma na to pieniędzy — mówi Jerzy Wcisła. — Pieniądze są zabezpieczone. Minister zadbał nawet o przychylną opinię Unii Europejskiej — zapewnia Jerzy Wilk. Tymczasem ministerstwo gospodarki morskiej informuje, że wiceszef resortu rozpoczął w Brukseli rozmowy dotyczące przekopu. Podkreślał, że budowa kanału ma strategiczne znaczenie dla rozwoju gospodarczego Północno-Wschodniej Polski i naszego bezpieczeństwa narodowego. Według najnowszych danych budowa kosztowałaby około 800 mln złotych, a kanał miałby być gotowy do 2022 roku.

Źródło: http://olsztyn.tvp.pl/25068810/kanal-watpliwosci-posel-chce-przesledzenia-historii-inwestycji

Aktualności

26 maja powołaliśmy Parlamentarny Zespół ds. Młodzieży – parlamentarny, czyli obejmujący zarówno posłów jak i senatorów. Inicjatywa powołania Zespołu na szczeblu parlamentu wyszła ode mnie i zostałem też przewodniczącym tego Zespołu. To już drugi zespół parlamentarny, któremu przewodniczę – bowiem już drugą kadencję przewodniczę Parlamentarnemu Zespołowi Dróg Wodnych.Ten Zespół jest jednak wyjątkowy, bo po raz

Jesteśmy na etapie zakłamywania faktów na temat procesu ratyfikacji w Senacie ustawy o zasobach własnych, czyli ustawy pozwalającej uruchomić Fundusz Odbudowy. Kłamstwem między innymi jest to, że Senat opóźnił ratyfikację ustawy. Przypomnijmy najważniejsze fakty:o   14 grudnia 2020 r. – decyzja Rady UE w sprawie zasobów własnych UEo   4 maja 2021 r. – decyzja zostaje przyjęta

Przede wszystkim gratuluję elblążanom – to budujące, że dla tak wielu mieszkańców Elbląga Bażantarnia jest wartością tak wielką, że należy ją za wszelką cenę chronić – nawet za cenę mniejszego komfortu poruszania się po mieście. Zaproponowałem rozwiązanie problemu, bez konieczności niszczenia Bażantarni. OBWODNICA WSCHODNIA TO ULICA NIE OBWODNICARozumiem protestujących. Mieszkam w Elblągu od 25 lat i

27 maja prawdopodobnie Senat przyjmie ustawę ratyfikacyjną decyzji Unii Europejskiej dotyczącej zasobów własnych, czyli zgody na uruchomienie Instrumentu Odbudowy i Zwiększenia Odporności. Przyjmie ją razem z preambułą gwarantującą przejrzysty podział pieniędzy, udział samorządów w monitorowaniu i środkach, większych pieniądzach na służbę zdrowia. Spotykamy się z zarzutem ze strony polityków partii rządzącej, że jesteśmy przeciwko otrzymaniu

To nieprawda, że Koalicja Obywatelska jest przeciwko środkom unijnym, w tym środkom w ramach Funduszu Odbudowy. Jedynymi politykami, którzy w polskim Sejmie zagłosowali przeciwko środkom dla Polski w ramach Funduszu Odbudowy byli posłowie Zjednoczonej Prawicy (20) i Konfederacji (11). My domagaliśmy się głównie rzetelnych konsultacji w sprawie Krajowego Planu Odbudowy i przede wszystkim gwarancji, że

Przekop Mierzei Wiślanej ma znaczenie gospodarcze, ale będzie również atrakcyjny dla turystów. Aby region z tej turystyki mógł czerpać korzyści, niezbędna jest odpowiednia infrastruktura: pomosty, obniżone nabrzeża, miejsca postojowe dla żaglówek i łodzi motorowych. O ich przygotowanie senator Jerzy Wcisła upomniał się w Ministerstwie Infrastruktury. W efekcie Ministerstwo zapewniło, że przy budowie kanału przez Mierzeję

KONTAKT

Biuro Senatora RP Jerzego Wcisła

biuro@wcisla.senat.pl

Hetmańska 31, Elbląg (biuro główne)

Jesteśmy także w:

Braniewie przy ul. Gdańskiej 20

Lidzbarku Warmińskim przy ul. Plac Wolności 5

Tel. 603 366 761

Dyrektor biura – Karolina Śluz