Koszmar na dworcu PKP. „W kolejce stoi się min. 20-30 minut”. Czy to się zmieni?

  • 0

Koszmar na dworcu PKP. „W kolejce stoi się min. 20-30 minut”. Czy to się zmieni?

– Za każdym razem nie wiem, jak długo będę stał w kolejce po bilet na dworcu kolejowym PKP. To jest minimum 20-30 min – stwierdził podczas dzisiejszej konferencji prasowej senator Jerzy Wcisła, który skierował w tej sprawie oświadczenie do Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka.

Od kwietnia br. w Elblągu ograniczana jest obsługa podróżnych na dworcu kolejowym PKP. Od czerwca pracuje tylko 1 okienko sprzedaży biletów, i to w takich godzinach: od 7.00 do 16.25. Elbląg jest ponad stutysięcznym miastem. Dziennie wyjeżdża stąd około 40 pociągów, z czego połowa poza godzinami obsługi pasażerów. Nikt nigdy nie wie, jak długo będzie musiał stać w kolejce po bilet
 
– stwierdził Jerzy Wcisła.
 
Czas spędzony w kolejce niektórych pasażerów skłania do zakupienia biletu drożej, u konduktora. – Bywa, że 1 klient obsługiwany jest przez kilkanaście minut, bo kasa pełni także funkcję punktu informacji. Zaledwie kilkanaście osób w kolejce często oznacza ponad godzinę czekania, a często jest ich kilkudziesięciu – zaznaczył senator PO. – Dochodzi do awantur, których ofiarą stają się kasjerki, szczególnie przed przerwami w obsłudze kas czy ich zamknięciem. Wielu osobom ostatecznie nie udaje się kupić biletu. Teoretycznie mogą kupić go u konduktora, ale przedtem przeżywają stres i złość.
 
Zdaniem senatora taka sytuacja jest niedopuszczalna. – Elbląg nie leży na głównym szlaku komunikacji kolejowej. Wielu pasażerów dojeżdża do Malborka, Tczewa lub Gdańska, by stamtąd kontynuować podróż. W pociągu, do którego się przesiadają, nikt już nie chce słuchać, że nie posiadają biletu, bo w Elblągu nie ma kasjerek. Z pociągów z pełną rezerwacją miejsc w ogóle nie mogą korzystać, chyba że zapłacą wysoką karę. Rady, by korzystać ze sprzedaży w internecie lub wyjechać wcześniej i bilet zakupić np. w Malborku, należy traktować jako ucieczkę od rozwiązania bardzo prostego problemu – podkreślił.
 
Kiedy sytuacja ulegnie zmianie?
 
W różnych informacjach z różnych źródeł (PKP PLK, Przewozy Regionalne) padają ciągle jakieś obietnice co do daty, od kiedy sytuacja się poprawi. Ostatnia wersja mówiła o tym, że poprawa może nastąpić pod koniec września, po rozstrzygnięciu przetargu na wyłonienie firmy do obsługi okienek kasowych. Mam nadzieję, że Pan Minister nie pozwoli, by proste zadanie zatrudnienia 2–3 kasjerek trwało pół roku i wymusi powrót do normalności na elbląskim dworcu PKP od zaraz. Ktoś chyba ponosi odpowiedzialność i istnieją instrumenty do tego, by tę odpowiedzialność wymusić?
 
– dodał Jerzy Wcisła.
 
Senator zwrócił się do Ministra Infrastruktury z prośbą o szybką i skuteczną interwencję.
 
 

Kalendarz

Listopad 2018
P W Ś C P S N
« Sie    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Facebook