Jerzy Wcisła

Senator IX i X kadencji


biuro@wcisla.senat.pl

tel. 603 366 761

thin

Przekop bez inwestycji w elbląskim porcie? „To jak autostrada bez dróg dojazdowych” Przeczytaj cały tekst: Przekop bez inwestycji w elbląskim porcie? „To jak autostrada bez dróg dojazdowych”

Bez inwestycji w elbląskim porcie nie będzie można w pełni wykorzystać możliwości, jakie stworzy 1kanał przez Mierzeję Wiślaną — przestrzegają parlamentarzyści Platformy Obywatelskiej: Elżbieta Gelert, Jerzy Wcisła i Jacek Protas.

 
Jak zapewniał niedawno Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną to priorytet rządu Prawa i Sprawiedliwości. Przekop ma zostać zakończony do 2021-2022 r., a koszt budowy kanału szacuje się na około 650 milionów złotych. Parlamentarzyści Platformy Obywatelskiej przypominają jednak o inwestycjach w elbląskim porcie i na Zalewie Wiślanym, które są konieczne aby kanał przyniósł oczekiwane efekty gospodarcze. Chodzi m.in. o przebudowę wejścia do portu w Elblągu czy pogłębienie toru wodnego. — Bez tych inwestycji statki, które przepłynął przez kanał, nie dopłyną do portu w Elblągu, bo dalej jest dwa metry głębokości. Będziemy mieli autostradę, ale bez dróg dojazdowych — ostrzega senator PO Jerzy Wcisła. Parlamentarzyści PO przypominają, że w kontrakcie terytorialnym, podpisanym przez samorząd województwa i rząd w listopadzie 2014 r., wpisane zostały cztery inwestycje związane z portem. — Okazuje się, że w projekcie budżetu nie ma pieniędzy na te inwestycje — mówi poseł PO Jacek Protas. — Zgłosiliśmy swoje projekty poprawek w ustawie budżetowej, ale wszyscy posłowie PiS, także z naszego regionu, zagłosowali za ich odrzuceniem. Pod koniec lutego poseł Protas skierował interpelację do ministra Gróbarczyka. Jest zdziwiony wypowiedzią ministra, który stwierdził, że przebudowy wejścia do elbląskiego programu nie można sfinansować z programu infrastruktura i środowisko, bo nie leży on w europejskiej sieci transportowej. — Nie znam podstaw prawny, żeby tak sądzić. Owszem, bez wątpienia priorytet mają te inwestycje, które znajdują się w europejskiej sieci transportowej, ale nie wyklucza to inwestycji w innych obiektach — mówi. — Dlatego mamy wątpliwości, co do prawdziwych intencji. Przedstawiciele rządu mówią, że są na tak, ale nie robią nic w tych sprawach przyziemnych. Kanał ma mieć 1,1 km długości i 5 metrów głębokości. Dotychczasowe analizy wykazują, że najkorzystniejsza lokalizacja przekopu jest w Nowym Świecie. Roczne utrzymanie kanału szacowane jest na 4-6 mln zł. — Przypomnę, że data wykonania inwestycji w 2021-22 r., jako najbardziej prawdopodobna, została wskazana przez rząd PO w 2013 r. — dodaje Jerzy Wcisła. — Z zadowoleniem przyjęliśmy to, że rząd PiS będzie realizował program PO w sprawie budowy kanału, że nie będzie tu żadnych ekstrawagancji, prowokowania środowisk ekologicznych, nie będzie budowania bez dokumentacji, tak jak to zrobiono w Rospudzie i Polska trafiła przed Trybunał Sprawiedliwości. Ale na razie jest więcej słów niż czynów.
Przeczytaj cały tekst: Przekop bez inwestycji w elbląskim porcie? „To jak autostrada bez dróg dojazdowych” – Dziennik Elbląski http://dziennikelblaski.pl/338993,Przekop-bez-inwestycji-w-elblaskim-porcie-To-jak-autostrada-bez-drog-dojazdowych.html#ixzz4UJoSW8KH

Aktualności

Krajowy Plan Odbudowy, w ramach którego w ciągu kilku lat może zostać w Polce wydane ok. 260 mld zł, budzi ogromne zaniepokojenie zarówno w Polsce, jak i w UE. Zastrzeżenie są zasadniczo podobne: trudno będzie ten program rozliczyć. Nie ma w nim ustalonych kryteriów, które zadecydują o tym, jakie inwestycje będą dofinansowane, ani określonych wartościami

Grupa mieszkańców Nowakowa protestuje przeciwko przebiegowi dróg dojazdowych do projektowanego mostu na rzece Elbląg w Nowakowie. Szkoda, że o problemie dowiedziałem się dopiero miesiąc temu, ale oczywiście interweniuję. Problemem dla mnie nie jest konkretna decyzja, ale to, że podjęto ją najprawdopodobniej bez konsultacji, bez wykonania studium wykonalności o oceny skutków realizacji. Pytanie dla mnie zasadnicze

Domagamy się natychmiastowego uruchomienia centrów powszechnych szczepień przygotowanych przez samorządy i odblokowania zapisów na szczepienia dla wszystkich Polaków! Koalicja Obywatelska już od stycznia wzywa rząd do zorganizowania akcji szczepień we współpracy z samorządami. Niestety rząd zignorował te propozycje. Akcja szczepień jest źle zorganizowana dlatego jesteśmy na szarym końcu jeśli chodzi o tempo szczepień w Unii

Przez 25 lat, które zajmuję się kanałem przez Mierzeję, do głowy mi nie przyszło, że ktoś będzie chciał zakończyć tę inwestycję przed Elblągiem. Już 16 marca 2017 roku, podczas procedowania specustawy o budowie kanału przez Mierzeję ostrzegałem, mówiąc, że „Kanał przez Mierzeję bez inwestycji w Elblągu jest jak autostrada bez zjazdów”. Przypomnę – specustawa zastępowała

Wszystkiego najlepszego z okazji Świąt Wielkanocnych!Życzę Państwu Świąt przepełnionych wiarą i miłością.Życzę radosnego, wiosennego nastroju, serdecznych rozmów w gronie rodziny i wśród przyjaciół a także kolorowych spotkań z budzącą się do życia przyrodą.Niech Wasze serca, Drodzy Państwo, wypełni życzliwość i optymizm, a dobra aura obejmie wszystkich wokół. Jerzy Wcisła Senator RP

Z wielką uwagą czytam i analizuję opinie, komentarze, sugestie Włodka Gęsickiego. Z wieloma się zgadzam, każdą cenię za rzeczowość.  Taką rzeczową analizą sytuacji jest właśnie tekst Jego autorstwa pt. „Groźby bez pokrycia” (opublikowany na łamach portElu 23.03) traktujący de facto o tym, że opozycja nie ma wyboru i musi poprzeć Krajowy Plan Odbudowy. Według autora

KONTAKT

Biuro Senatora RP Jerzego Wcisła

biuro@wcisla.senat.pl

Hetmańska 31, Elbląg (biuro główne)

Jesteśmy także w:

Braniewie przy ul. Gdańskiej 20

Lidzbarku Warmińskim przy ul. Plac Wolności 5

Tel. 603 366 761

Dyrektor biura – Karolina Śluz