thin

Przekop bez inwestycji w elbląskim porcie? „To jak autostrada bez dróg dojazdowych” Przeczytaj cały tekst: Przekop bez inwestycji w elbląskim porcie? „To jak autostrada bez dróg dojazdowych”

Bez inwestycji w elbląskim porcie nie będzie można w pełni wykorzystać możliwości, jakie stworzy 1kanał przez Mierzeję Wiślaną — przestrzegają parlamentarzyści Platformy Obywatelskiej: Elżbieta Gelert, Jerzy Wcisła i Jacek Protas.

 
Jak zapewniał niedawno Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną to priorytet rządu Prawa i Sprawiedliwości. Przekop ma zostać zakończony do 2021-2022 r., a koszt budowy kanału szacuje się na około 650 milionów złotych. Parlamentarzyści Platformy Obywatelskiej przypominają jednak o inwestycjach w elbląskim porcie i na Zalewie Wiślanym, które są konieczne aby kanał przyniósł oczekiwane efekty gospodarcze. Chodzi m.in. o przebudowę wejścia do portu w Elblągu czy pogłębienie toru wodnego. — Bez tych inwestycji statki, które przepłynął przez kanał, nie dopłyną do portu w Elblągu, bo dalej jest dwa metry głębokości. Będziemy mieli autostradę, ale bez dróg dojazdowych — ostrzega senator PO Jerzy Wcisła. Parlamentarzyści PO przypominają, że w kontrakcie terytorialnym, podpisanym przez samorząd województwa i rząd w listopadzie 2014 r., wpisane zostały cztery inwestycje związane z portem. — Okazuje się, że w projekcie budżetu nie ma pieniędzy na te inwestycje — mówi poseł PO Jacek Protas. — Zgłosiliśmy swoje projekty poprawek w ustawie budżetowej, ale wszyscy posłowie PiS, także z naszego regionu, zagłosowali za ich odrzuceniem. Pod koniec lutego poseł Protas skierował interpelację do ministra Gróbarczyka. Jest zdziwiony wypowiedzią ministra, który stwierdził, że przebudowy wejścia do elbląskiego programu nie można sfinansować z programu infrastruktura i środowisko, bo nie leży on w europejskiej sieci transportowej. — Nie znam podstaw prawny, żeby tak sądzić. Owszem, bez wątpienia priorytet mają te inwestycje, które znajdują się w europejskiej sieci transportowej, ale nie wyklucza to inwestycji w innych obiektach — mówi. — Dlatego mamy wątpliwości, co do prawdziwych intencji. Przedstawiciele rządu mówią, że są na tak, ale nie robią nic w tych sprawach przyziemnych. Kanał ma mieć 1,1 km długości i 5 metrów głębokości. Dotychczasowe analizy wykazują, że najkorzystniejsza lokalizacja przekopu jest w Nowym Świecie. Roczne utrzymanie kanału szacowane jest na 4-6 mln zł. — Przypomnę, że data wykonania inwestycji w 2021-22 r., jako najbardziej prawdopodobna, została wskazana przez rząd PO w 2013 r. — dodaje Jerzy Wcisła. — Z zadowoleniem przyjęliśmy to, że rząd PiS będzie realizował program PO w sprawie budowy kanału, że nie będzie tu żadnych ekstrawagancji, prowokowania środowisk ekologicznych, nie będzie budowania bez dokumentacji, tak jak to zrobiono w Rospudzie i Polska trafiła przed Trybunał Sprawiedliwości. Ale na razie jest więcej słów niż czynów.
Przeczytaj cały tekst: Przekop bez inwestycji w elbląskim porcie? „To jak autostrada bez dróg dojazdowych” – Dziennik Elbląski http://dziennikelblaski.pl/338993,Przekop-bez-inwestycji-w-elblaskim-porcie-To-jak-autostrada-bez-drog-dojazdowych.html#ixzz4UJoSW8KH


Powołaliśmy Warmińsko-Mazurski Zespół Parlamentarny. Przewodniczącym został Jacek Protas, ja zostałem wiceprzewodniczącym. Jeden z pierwszych celów: włączenie do budżetu państwa zadania dokończenia budowy drogi wodnej łączącej port w Elblągu z Bałtykiem. Zespół będzie pracować w składzie: Elżbieta Gelert, Jolanta Piotrowska, Ewa Kaliszuk, Maciej Wróbel, Janusz Cichoń, Stanisław Gorczyca, Paweł Papke, Anna Wojciechowska, Marcin Kulasek.

13 listopada Senatorowie złożyli ślubowanie oraz rozpoczęliśmy pierwsze posiedzenie XI kadencji Senatu RP. Po raz drugi w historii urząd Marszałka Senatu obejmuje kobieta. Pani Marszałkini, Małgorzata Kidawa-Błońska. Senatorka z Warmii i Mazur, Ewa Monika Kaliszuk została sekretarzem Senatu. Wiem z doświadczenia, że nie jest to proste zadanie, lecz jestem pewien, że Ewa Kaliszuk poradzi sobie

NIK ujawniła liczne nieprawidłowości przy Przekopie Mierzei i rozważa powiadomienie prokuratury. Kontrola została przeprowadzona na mój wniosek. Jak ujawnia NIK, sposób realizacji Przekopu od początku był skazany na porażkę i nie mógł zwiększyć bezpieczeństwa w regionie. Minister odpowiedzialny o tym wiedział, ale nie powiedział. Nieprawidłowości stwierdzono w zakresie planowania, realizacji i nadzoru nad Programem Wieloletnim.

Wysłałem 3 listopada apel do prezydenta Polski o natychmiastowe powierzenie Donaldowi Tuskowi powołania rządu – jedynemu politykowi, który ma poparcie większości parlamentarnej i który szybko doprowadzi do otrzymania przez Polskę środków unijnych, w tym w ramach KPO. Apeluję o natychmiastowe podjęcie działań, które doprowadzą do szybkiego powołania rządu RP. Polska i Polacy czekają na rząd,

W poprzedniej kadencji byłem jednym opozycyjnym senatorem z Warmii i Mazur. W tej kadencji będzie nas aż czworo. Gratuluję nowo wybranym Senatorkom i Senatorom:Jolancie Piotrowskiej, Ewie Monice Kaliszuk oraz Gustawowi Markowi Brzezinowi. Cieszy mnie ten nasz silny skład, bo — jak wiecie — przed nami etap odbudowywania państwa po rządach PIS. Senat będzie miał tu

Już oficjalnie mogę potwierdzić, że zostałem wybrany na XI kadencję Senatu RP. Zaufania nie przelicza się w rekordy, ale tutaj liczby mówią same za siebie. Dane PKW wskazują 86 158 oddanych na mnie głosów. Ponad 33 tysiące głosów więcej od rywala z PiS. Zaufało mi 57,04% Wyborczyń i Wyborców z naszego okręgu. To też piękny