Jerzy Wcisła

Senator IX i X kadencji


biuro@wcisla.senat.pl

tel. 603 366 761

thin

Przekop bez inwestycji w elbląskim porcie? „To jak autostrada bez dróg dojazdowych” Przeczytaj cały tekst: Przekop bez inwestycji w elbląskim porcie? „To jak autostrada bez dróg dojazdowych”

Bez inwestycji w elbląskim porcie nie będzie można w pełni wykorzystać możliwości, jakie stworzy 1kanał przez Mierzeję Wiślaną — przestrzegają parlamentarzyści Platformy Obywatelskiej: Elżbieta Gelert, Jerzy Wcisła i Jacek Protas.

 
Jak zapewniał niedawno Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej, budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną to priorytet rządu Prawa i Sprawiedliwości. Przekop ma zostać zakończony do 2021-2022 r., a koszt budowy kanału szacuje się na około 650 milionów złotych. Parlamentarzyści Platformy Obywatelskiej przypominają jednak o inwestycjach w elbląskim porcie i na Zalewie Wiślanym, które są konieczne aby kanał przyniósł oczekiwane efekty gospodarcze. Chodzi m.in. o przebudowę wejścia do portu w Elblągu czy pogłębienie toru wodnego. — Bez tych inwestycji statki, które przepłynął przez kanał, nie dopłyną do portu w Elblągu, bo dalej jest dwa metry głębokości. Będziemy mieli autostradę, ale bez dróg dojazdowych — ostrzega senator PO Jerzy Wcisła. Parlamentarzyści PO przypominają, że w kontrakcie terytorialnym, podpisanym przez samorząd województwa i rząd w listopadzie 2014 r., wpisane zostały cztery inwestycje związane z portem. — Okazuje się, że w projekcie budżetu nie ma pieniędzy na te inwestycje — mówi poseł PO Jacek Protas. — Zgłosiliśmy swoje projekty poprawek w ustawie budżetowej, ale wszyscy posłowie PiS, także z naszego regionu, zagłosowali za ich odrzuceniem. Pod koniec lutego poseł Protas skierował interpelację do ministra Gróbarczyka. Jest zdziwiony wypowiedzią ministra, który stwierdził, że przebudowy wejścia do elbląskiego programu nie można sfinansować z programu infrastruktura i środowisko, bo nie leży on w europejskiej sieci transportowej. — Nie znam podstaw prawny, żeby tak sądzić. Owszem, bez wątpienia priorytet mają te inwestycje, które znajdują się w europejskiej sieci transportowej, ale nie wyklucza to inwestycji w innych obiektach — mówi. — Dlatego mamy wątpliwości, co do prawdziwych intencji. Przedstawiciele rządu mówią, że są na tak, ale nie robią nic w tych sprawach przyziemnych. Kanał ma mieć 1,1 km długości i 5 metrów głębokości. Dotychczasowe analizy wykazują, że najkorzystniejsza lokalizacja przekopu jest w Nowym Świecie. Roczne utrzymanie kanału szacowane jest na 4-6 mln zł. — Przypomnę, że data wykonania inwestycji w 2021-22 r., jako najbardziej prawdopodobna, została wskazana przez rząd PO w 2013 r. — dodaje Jerzy Wcisła. — Z zadowoleniem przyjęliśmy to, że rząd PiS będzie realizował program PO w sprawie budowy kanału, że nie będzie tu żadnych ekstrawagancji, prowokowania środowisk ekologicznych, nie będzie budowania bez dokumentacji, tak jak to zrobiono w Rospudzie i Polska trafiła przed Trybunał Sprawiedliwości. Ale na razie jest więcej słów niż czynów.
Przeczytaj cały tekst: Przekop bez inwestycji w elbląskim porcie? „To jak autostrada bez dróg dojazdowych” – Dziennik Elbląski http://dziennikelblaski.pl/338993,Przekop-bez-inwestycji-w-elblaskim-porcie-To-jak-autostrada-bez-drog-dojazdowych.html#ixzz4UJoSW8KH

Aktualności

Protest rolników w Elblągu rozpoczął się o 10:00 w środę 21 października . Strajkujący ciągnikami przejechali ulicami miasta, a w południe spotkali się z senatorem Jerzym Wcisłą na parkingu przy elbląskiej Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej. Między innymi pan jest przyczyną tego zgromadzenia — zaczął Mariusz Abramowski, jeden z protestujących, kierując swoje słowa do senatora Jerzego

19 października Adam Bodnar, Rzecznik Praw Obywatelskich był gościem 50. spotkania online senatora Jerzego Wcisły. W trakcie rozmowy gość senatora odpowiadał na pytania elblążan. We wtorek, 20 października miała się odbyć rozprawa przed Trybunałem Konstytucyjnym, która miała dotyczyć przepisu o pełnieniu obowiązków przez Rzecznika Praw Obywatelskich po upływie jego pięcioletniej kadencji do czasu objęcia stanowiska

Projekt ustawy o ochronie zwierząt trafił do Sejmu bez żadnych konsultacji i czasu na poprawienie wprowadzenia istotnych poprawek. Tajemnicą poliszynela jest, że była ona wrzucona nie tyle z troski o zwierzęta, ale jako element wewnętrznej wojny w Zjednoczonej Prawicy.Posłowie Koalicji Obywatelskiej, choć zdawali sobie sprawę z jej wad, braków i okoliczności jej procedowania, w imię

Tam, gdzie będzie to możliwe, najprawdopodobniej spółki państwowe powinny kupować media – powiedział w radiu RMF FM wicepremier Piotr Gliński, odnosząc się do informacji na temat rozmów PKN Orlen z wydawnictwem Verlagsgruppe Passau (VGP) na temat zakupu jego polskiego oddziału, Polska Press. Do tych słów krytycznie odnieśli się senatorowie Koalicji Obywatelskiej.W czwartek brytyjski tygodnik „The

(12 października) pod Powiatowym Urzędem Pracy w Elblągu Platforma Obywatelska zorganizowała konferencję prasową. Powód? Rosnące bezrobocie w czasie pandemii koronawirusa.- W ciągu ostatnich 12 miesięcy w Elblągu straciło pracę prawie 900 osób, jeśli w tym tempie będzie to rosło, to będziemy mieli bardzo poważny problem. Rozmawiałem z przedsiębiorcami, którzy zamykają działalność w Elblągu, oni wyraźnie

Dlaczego młodzi nie są aktywni? Odpowiedź na to pytanie próbowali znaleźć uczestnicy spotkania, które odbyło się wczoraj (5 października) w sali „U św. Ducha” w Bibliotece Elbląskiej. W dyskusji panelowej, zorganizowanej przez biuro senatora Jerzego Wcisły, oprócz senatora wziął udział również Michał Missan, wiceprezydent Elbląga. Poza kilkoma minutami wystąpień politycy byli jednak przede wszystkim słuchaczami, a głos podczas

KONTAKT

Biuro Senatora RP Jerzego Wcisła

biuro@wcisla.senat.pl

Hetmańska 31, Elbląg (biuro główne)

Jesteśmy także w:

Braniewie przy ul. Gdańskiej 20

Lidzbarku Warmińskim przy ul. Plac Wolności 5

Tel. 603 366 761

Dyrektor biura – Karolina Śluz