Jerzy Wcisła – Senator RP

Budowa kanału od początku do końca jest zadaniem państwa

Podczas konferencji prasowej wspólnie z posłem Jackiem Protasem poruszyliśmy kwestię otwarcia przekopu przez Mierzeję Wiślaną.

Inwestycja, która ma zostać w sobotę szumnie zakończona, nie spełnia swojego podstawowego celu. Żaden większy statek, ponad takie, które już teraz wpływają do elbląskiego portu, nie wpłynie do niego po 17 września – mówił senator Jerzy Wcisła.

Takie szumne otwarcie w moim odczuciu jest robione po to, by oszukać Polaków, wmówić nam, że 17 września otwarta zostanie strategiczna inwestycja dla Polski i także dla Elbląga. Niestety, ta inwestycja tego dnia nie zostanie zakończona, a więc nie zostanie otwarta żadna droga wodna. Jeżeli to otwarcie przymierzamy do 17 września 1939 roku i mówimy, że dzisiaj chcemy przywrócić suwerenność portowi w Elblągu, to nic takiego nie nastąpi. Po co więc takie szumne otwarcie? – zauważa Jerzy Wcisła.

Zapowiadali, że port w Elblągu będzie silny, będzie czwartym portem Rzeczpospolitej, tylko zapomnieli powiedzieć o tym, że tak się stanie tylko i wyłącznie pod warunkiem, jeśli miasto odda port państwu – mówił Jerzy Wcisła.

Podstawowym zadaniem kanału było i jest połączenie portu w Elblągu z morzem. Bez osiągniecia tego celu wydanie 2 mld zł jest marnotrawstwem. Budowa kanału od początku do końca jest zadaniem państwa, nie ma żadnego prawnego uzasadnienia przerzucania tych kosztów na samorząd. Sprawy przekazania udziałów w porcie nie można łączyć z dokończeniem budowy kanału. To są dwie odrębne sprawy – twierdzi Senator Wcisła.

Do czasu zapewnienia rzeczywistego zakończenia tej inwestycji będziemy zbierali podpisy pod petycją do premiera o to, by państwo inwestycję zakończyło i nie próbowało jej wykorzystywać do przejęcia portu w Elblągu.

Petycję można podpisać klikając w link: NIE DLA PRZEJĘCIA PORTU MORSKIEGO W ELBLĄGU PRZEZ PAŃSTWO


Bezpieczeństwo ma wiele wymiarów.Podczas konferencji skupiliśmy się na jednym z nich — bezpieczeństwie na drogach.Każdego roku na polskich drogach ginie blisko 2 tysiące osób, a prawie 25 tysięcy zostaje rannych. Za tymi liczbami kryją się dramaty rodzin, które z dnia na dzień tracą swoich bliskich.Ale istnieje też inne, mniej widoczne zagrożenie, o którym musimy mówić

W Gdyni, podczas Forum Gospodarki Morskiej, spotkali się wszyscy, którzy odgrywają istotną rolę w kształtowaniu polskiej gospodarki morskiej.Wraz z Dyrektorem Portu Morskiego w Elblągu, Arkadiuszem Zglińskim, mieliśmy okazję porozmawiać z Ministrem Arkadiuszem Marchewką. Była to bardzo dobra i konstruktywna rozmowa – Pan Minister doskonale rozumie potrzeby Elbląga i z zaangażowaniem wspiera rozwój naszego portu.Podczas jednej

W miniony weekend Olsztyn stał się centrum młodzieżowej debaty o przyszłości Polski.Podczas obrad Parlamentu Młodych Rzeczypospolitej Polskiej młodzi ludzie wcielili się w rolę parlamentarzystów – przedstawiali swoje pomysły, dyskutowali o najważniejszych wyzwaniach społecznych i, co najcenniejsze, pokazali, jak bardzo zależy im na wspólnej przyszłości naszego kraju.To wydarzenie zawsze ma dla mnie szczególne znaczenie. Praca z

Elbląg – miejsce ważnej debaty o przyszłości polskich miast i utraconej subregionalności Miasto Elbląg stało się dziś areną istotnej rozmowy o kierunkach rozwoju polskich samorządów. W 35. rocznicę pierwszego spotkania prezydentów miast dyskutujemy o tym, jak samorządy subregionalne mogą skuteczniej działać w nowej rzeczywistości – od strategii rozwoju kraju, przez finansowanie projektów lokalnych, aż po

W Warszawie odbyło się posiedzenie Żuławskiego Zespołu Parlamentarnego, podczas którego głównym tematem obrad stały się… bobry!Dlaczego?Bo na Żuławach tych niezwykle pracowitych „budowniczych” jest po prostu zbyt wiele. Efekt? Fragmenty wałów przeciwpowodziowych zapadają się z powodu licznych nor i tuneli, które te zwierzęta drążą. To realne zagrożenie powodziowe!Marek Opitz, prezes „Klubu Nowodworskiego” (którego jestem współzałożycielem), przedstawił

Bardzo owocne i konstruktywne spotkanie robocze z Wiceministrem Infrastruktury, dr. Arkadiuszem Marchewką! Rozmawialiśmy o strategii rozwoju dróg wodnych i portów śródlądowych, ze szczególnym uwzględnieniem Portu w Elblągu. Niestety, nasze działania toczą się w trudnym kontekście – mierzymy się z katastrofalnie niskimi stanami wód na Wiśle oraz gwałtownymi deszczami nawalnymi, które spowodowały powodzie w Elblągu i

Biuro Senatora RP Jerzego Wcisła

Elbląg

82-300

ul. Hetmańska 31

Braniewo

14-500

ul. Gdańska 20

Lidzbark Warmiński

11-100

Plac Wolności 5

Dyrektor Biura

Karolina Śluz

tel. 603 366 761

biuro@wcisla.senat.pl

Projekt i wykonanie Wysocki Wsparcie IT