Jerzy Wcisła – Senator RP

Petycja skuteczna – rząd zaprosił samorząd do rozmów

25 lipca podpisaliśmy petycję do premiera Polski, w której domagamy się, by rząd dokończył budowę kanału przez Mierzeję, doprowadzając tor wodny do nabrzeży elbląskiego portu i by przestał straszyć, że odbierze Elblągowi port.

Jeszcze dobrze nie rozwinęliśmy akcji zbierania podpisów pod petycją, a już mamy pierwsze efekty. Po pierwsze Rząd zaprosił prezydenta Elbląga do rozmów na temat przyszłości portu i ewentualnego wejścia państwa do spółki z pakietem większościowym. Mam nadzieję, że wariant, że można przejąć elbląski port siłowo, specustawą – tak jak to zrobiono z Westerplatte – rządowi skutecznie wybiliśmy w głowy.


To ogromny postęp – bo przypomnę, że od trzech lat – czyli od ujawnienia przeze mnie – że kanał nie będzie doprowadzony do nabrzeży portowych – Rząd ani razu nie rozmawiał na ten temat z samorządem i ograniczał się do medialnych komunikatów, że miasto ma obowiązek dokończenia tej inwestycji.

Niestety, przyczyny, dla których ogłosiliśmy petycję są nadal aktualne. Przedstawiciele Rządu nadal kłamią, mówiąc, że Rząd nie może budowy kanału dokończyć, bo kończy się on w porcie komunalnym. I dlatego musi inwestycję dokończyć samorząd, albo państwu musi przejąć port. To kłamstwo jest tak oczywiste, że aż boli. Ja przypomnę, że ok. 6 km rzeki Elbląg przebiega w granicach portu i na 5 km realizowana jest inwestycja. Dlaczego nie może być realizowana na ostatnim 6 km? Jakie prawo to blokuje? Od ponad 3 lat pytam o to rząd i ani razu nie uzyskałem odpowiedzi.  Dlatego nadal domagamy się od rządu dokończenia budowy kanału przez Mierzeję.

Kanał przez Mierzeję to inwestycja rządowa, nigdy nie była uzgadniana z Elblągiem, nigdy Elbląg nie był zapraszany do jej współfinansowania i Państwo nie robi łaski: musi zakończyć inwestycję budowy kanału w porcie, przy nabrzeżach. Zgodnie z ustawą. Dlatego nadal będziemy zbierali podpisy pod petycją do premiera, bo przyczyny, dla których petycja została przygotowana są nadal aktualne i nadal groźne dla Elbląga.

Podpisz petycję: NIE DLA PRZEJĘCIA PORTU MORSKIEGO W ELBLĄGU PRZEZ PAŃSTWO

Podpisując petycję mieszkanki i mieszkańcy Elbląga oraz subregionu Zalewu Wiślanego i Warmii i Mazur NIE WYRAŻAJĄ ZGODY NA PRZEJĘCIE PORTU MORSKIEGO W ELBLĄGU PRZEZ PAŃSTWO I OCZEKUJĄ DOPROWADZENIA KANAŁU PRZEZ MIERZEJĘ DO ELBLĄSKIEGO PORTU.


Bezpieczeństwo ma wiele wymiarów.Podczas konferencji skupiliśmy się na jednym z nich — bezpieczeństwie na drogach.Każdego roku na polskich drogach ginie blisko 2 tysiące osób, a prawie 25 tysięcy zostaje rannych. Za tymi liczbami kryją się dramaty rodzin, które z dnia na dzień tracą swoich bliskich.Ale istnieje też inne, mniej widoczne zagrożenie, o którym musimy mówić

W Gdyni, podczas Forum Gospodarki Morskiej, spotkali się wszyscy, którzy odgrywają istotną rolę w kształtowaniu polskiej gospodarki morskiej.Wraz z Dyrektorem Portu Morskiego w Elblągu, Arkadiuszem Zglińskim, mieliśmy okazję porozmawiać z Ministrem Arkadiuszem Marchewką. Była to bardzo dobra i konstruktywna rozmowa – Pan Minister doskonale rozumie potrzeby Elbląga i z zaangażowaniem wspiera rozwój naszego portu.Podczas jednej

W miniony weekend Olsztyn stał się centrum młodzieżowej debaty o przyszłości Polski.Podczas obrad Parlamentu Młodych Rzeczypospolitej Polskiej młodzi ludzie wcielili się w rolę parlamentarzystów – przedstawiali swoje pomysły, dyskutowali o najważniejszych wyzwaniach społecznych i, co najcenniejsze, pokazali, jak bardzo zależy im na wspólnej przyszłości naszego kraju.To wydarzenie zawsze ma dla mnie szczególne znaczenie. Praca z

Elbląg – miejsce ważnej debaty o przyszłości polskich miast i utraconej subregionalności Miasto Elbląg stało się dziś areną istotnej rozmowy o kierunkach rozwoju polskich samorządów. W 35. rocznicę pierwszego spotkania prezydentów miast dyskutujemy o tym, jak samorządy subregionalne mogą skuteczniej działać w nowej rzeczywistości – od strategii rozwoju kraju, przez finansowanie projektów lokalnych, aż po

W Warszawie odbyło się posiedzenie Żuławskiego Zespołu Parlamentarnego, podczas którego głównym tematem obrad stały się… bobry!Dlaczego?Bo na Żuławach tych niezwykle pracowitych „budowniczych” jest po prostu zbyt wiele. Efekt? Fragmenty wałów przeciwpowodziowych zapadają się z powodu licznych nor i tuneli, które te zwierzęta drążą. To realne zagrożenie powodziowe!Marek Opitz, prezes „Klubu Nowodworskiego” (którego jestem współzałożycielem), przedstawił

Bardzo owocne i konstruktywne spotkanie robocze z Wiceministrem Infrastruktury, dr. Arkadiuszem Marchewką! Rozmawialiśmy o strategii rozwoju dróg wodnych i portów śródlądowych, ze szczególnym uwzględnieniem Portu w Elblągu. Niestety, nasze działania toczą się w trudnym kontekście – mierzymy się z katastrofalnie niskimi stanami wód na Wiśle oraz gwałtownymi deszczami nawalnymi, które spowodowały powodzie w Elblągu i

Biuro Senatora RP Jerzego Wcisła

Elbląg

82-300

ul. Hetmańska 31

Braniewo

14-500

ul. Gdańska 20

Lidzbark Warmiński

11-100

Plac Wolności 5

Dyrektor Biura

Karolina Śluz

tel. 603 366 761

biuro@wcisla.senat.pl

Projekt i wykonanie Wysocki Wsparcie IT