Jerzy Wcisła – Senator RP

Senator Jerzy Wcisła upomina się o żeglarzy

Przekop Mierzei Wiślanej ma znaczenie gospodarcze, ale będzie również atrakcyjny dla turystów. Aby region z tej turystyki mógł czerpać korzyści, niezbędna jest odpowiednia infrastruktura: pomosty, obniżone nabrzeża, miejsca postojowe dla żaglówek i łodzi motorowych. O ich przygotowanie senator Jerzy Wcisła upomniał się w Ministerstwie Infrastruktury. W efekcie Ministerstwo zapewniło, że przy budowie kanału przez Mierzeję Wiślaną, potrzeby turystyki wodnej zostaną uwzględnione.

Jerzy Wcisła zwraca uwagę, aby podczas realizacji Kanału przez Mierzeję, umożliwić żeglarzom i turystom bezpieczne wpływanie na Zalew Wiślany. O przygotowanie inwestycji pod turystykę wodną upomniał się podczas posiedzenia Senatu.

– Czy są przewidziane miejsca postojowe dla jednostek motorowych i żaglowych oczekujących na otwarcie drogi do śluzy bądź szukających schronienia w przypadku załamania pogody na morzu lub Zalewie Wiślanym, lub dla załóg zmuszonych z różnych powodów do wyjścia na brzeg? – dopytywał senator Jerzy Wcisła.

Ministerstwo Infrastruktury, na zapytanie senatora Jerzego Wcisły, zapewniło, że przy budowie kanału przez Mierzeję Wiślaną, zostaną uwzględnione także potrzeby osób żeglujących. Między innymi powstaną pomosty umożliwiające schronienie i zacumowanie niewielkich jednostek w oczekiwaniu na przeprawę. Jak czytamy w odpowiedzi Ministerstwa:

W ramach inwestycji przewiduje się po obu stronach nabrzeży przystań (tzw. „niską”) dla małych jednostek lub o niedużym zanurzeniu. Zaprojektowano cztery odcinki nabrzeża o długości 22 m w części Północnej i cztery odcinki nabrzeża w części Południowej z rzędną nawierzchni przystani 0,70 m, co umożliwi schronienie i zacumowanie niewielkich jednostek w oczekiwaniu na przeprawę. Dodatkowo, od strony Zatoki Gdańskiej, zaprojektowano Port Osłonowy, który będzie doskonałym schronieniem dla wszystkich jednostek pływających, a w przyszłości może stać się podstawą do rozbudowy infrastruktury portowej. Niemniej jednak już na tym etapie w Porcie Osłonowym zaprojektowano w nabrzeżu przystań niską – w sąsiedztwie głowicy falochronu, i kolejną przystań niską – przy nabrzeżu postojowym Południowym.

Jerzy Wcisła od lat promuje Zalew Wiślany jako akwen turystyczny – pod hasłem Zalew Wielskich Możliwości. Jest jednym z inicjatorów i współtwórców programu Pętla Żuławska, w ramach których rozbudowano sieć portów i przystani nad Zalewem Wiślanym i wokół tego akwenu, oraz pomysłodawcą i współorganizatorem cyklu polsko-rosyjskich Regat o Puchar Trzech Marszałków.


Bezpieczeństwo ma wiele wymiarów.Podczas konferencji skupiliśmy się na jednym z nich — bezpieczeństwie na drogach.Każdego roku na polskich drogach ginie blisko 2 tysiące osób, a prawie 25 tysięcy zostaje rannych. Za tymi liczbami kryją się dramaty rodzin, które z dnia na dzień tracą swoich bliskich.Ale istnieje też inne, mniej widoczne zagrożenie, o którym musimy mówić

W Gdyni, podczas Forum Gospodarki Morskiej, spotkali się wszyscy, którzy odgrywają istotną rolę w kształtowaniu polskiej gospodarki morskiej.Wraz z Dyrektorem Portu Morskiego w Elblągu, Arkadiuszem Zglińskim, mieliśmy okazję porozmawiać z Ministrem Arkadiuszem Marchewką. Była to bardzo dobra i konstruktywna rozmowa – Pan Minister doskonale rozumie potrzeby Elbląga i z zaangażowaniem wspiera rozwój naszego portu.Podczas jednej

W miniony weekend Olsztyn stał się centrum młodzieżowej debaty o przyszłości Polski.Podczas obrad Parlamentu Młodych Rzeczypospolitej Polskiej młodzi ludzie wcielili się w rolę parlamentarzystów – przedstawiali swoje pomysły, dyskutowali o najważniejszych wyzwaniach społecznych i, co najcenniejsze, pokazali, jak bardzo zależy im na wspólnej przyszłości naszego kraju.To wydarzenie zawsze ma dla mnie szczególne znaczenie. Praca z

Elbląg – miejsce ważnej debaty o przyszłości polskich miast i utraconej subregionalności Miasto Elbląg stało się dziś areną istotnej rozmowy o kierunkach rozwoju polskich samorządów. W 35. rocznicę pierwszego spotkania prezydentów miast dyskutujemy o tym, jak samorządy subregionalne mogą skuteczniej działać w nowej rzeczywistości – od strategii rozwoju kraju, przez finansowanie projektów lokalnych, aż po

W Warszawie odbyło się posiedzenie Żuławskiego Zespołu Parlamentarnego, podczas którego głównym tematem obrad stały się… bobry!Dlaczego?Bo na Żuławach tych niezwykle pracowitych „budowniczych” jest po prostu zbyt wiele. Efekt? Fragmenty wałów przeciwpowodziowych zapadają się z powodu licznych nor i tuneli, które te zwierzęta drążą. To realne zagrożenie powodziowe!Marek Opitz, prezes „Klubu Nowodworskiego” (którego jestem współzałożycielem), przedstawił

Bardzo owocne i konstruktywne spotkanie robocze z Wiceministrem Infrastruktury, dr. Arkadiuszem Marchewką! Rozmawialiśmy o strategii rozwoju dróg wodnych i portów śródlądowych, ze szczególnym uwzględnieniem Portu w Elblągu. Niestety, nasze działania toczą się w trudnym kontekście – mierzymy się z katastrofalnie niskimi stanami wód na Wiśle oraz gwałtownymi deszczami nawalnymi, które spowodowały powodzie w Elblągu i

Biuro Senatora RP Jerzego Wcisła

Elbląg

82-300

ul. Hetmańska 31

Braniewo

14-500

ul. Gdańska 20

Lidzbark Warmiński

11-100

Plac Wolności 5

Dyrektor Biura

Karolina Śluz

tel. 603 366 761

biuro@wcisla.senat.pl

Projekt i wykonanie Wysocki Wsparcie IT