Jerzy Wcisła

Senator IX i X kadencji


biuro@wcisla.senat.pl

tel. 603 366 761

thin

28 kwietnia, 2021

Senator Jerzy Wcisła upomina się o żeglarzy

Przekop Mierzei Wiślanej ma znaczenie gospodarcze, ale będzie również atrakcyjny dla turystów. Aby region z tej turystyki mógł czerpać korzyści, niezbędna jest odpowiednia infrastruktura: pomosty, obniżone nabrzeża, miejsca postojowe dla żaglówek i łodzi motorowych. O ich przygotowanie senator Jerzy Wcisła upomniał się w Ministerstwie Infrastruktury. W efekcie Ministerstwo zapewniło, że przy budowie kanału przez Mierzeję Wiślaną, potrzeby turystyki wodnej zostaną uwzględnione.

Jerzy Wcisła zwraca uwagę, aby podczas realizacji Kanału przez Mierzeję, umożliwić żeglarzom i turystom bezpieczne wpływanie na Zalew Wiślany. O przygotowanie inwestycji pod turystykę wodną upomniał się podczas posiedzenia Senatu.

– Czy są przewidziane miejsca postojowe dla jednostek motorowych i żaglowych oczekujących na otwarcie drogi do śluzy bądź szukających schronienia w przypadku załamania pogody na morzu lub Zalewie Wiślanym, lub dla załóg zmuszonych z różnych powodów do wyjścia na brzeg? – dopytywał senator Jerzy Wcisła.

Ministerstwo Infrastruktury, na zapytanie senatora Jerzego Wcisły, zapewniło, że przy budowie kanału przez Mierzeję Wiślaną, zostaną uwzględnione także potrzeby osób żeglujących. Między innymi powstaną pomosty umożliwiające schronienie i zacumowanie niewielkich jednostek w oczekiwaniu na przeprawę. Jak czytamy w odpowiedzi Ministerstwa:

W ramach inwestycji przewiduje się po obu stronach nabrzeży przystań (tzw. „niską”) dla małych jednostek lub o niedużym zanurzeniu. Zaprojektowano cztery odcinki nabrzeża o długości 22 m w części Północnej i cztery odcinki nabrzeża w części Południowej z rzędną nawierzchni przystani 0,70 m, co umożliwi schronienie i zacumowanie niewielkich jednostek w oczekiwaniu na przeprawę. Dodatkowo, od strony Zatoki Gdańskiej, zaprojektowano Port Osłonowy, który będzie doskonałym schronieniem dla wszystkich jednostek pływających, a w przyszłości może stać się podstawą do rozbudowy infrastruktury portowej. Niemniej jednak już na tym etapie w Porcie Osłonowym zaprojektowano w nabrzeżu przystań niską – w sąsiedztwie głowicy falochronu, i kolejną przystań niską – przy nabrzeżu postojowym Południowym.

Jerzy Wcisła od lat promuje Zalew Wiślany jako akwen turystyczny – pod hasłem Zalew Wielskich Możliwości. Jest jednym z inicjatorów i współtwórców programu Pętla Żuławska, w ramach których rozbudowano sieć portów i przystani nad Zalewem Wiślanym i wokół tego akwenu, oraz pomysłodawcą i współorganizatorem cyklu polsko-rosyjskich Regat o Puchar Trzech Marszałków.

Aktualności

To nieprawda, że Koalicja Obywatelska jest przeciwko środkom unijnym, w tym środkom w ramach Funduszu Odbudowy. Jedynymi politykami, którzy w polskim Sejmie zagłosowali przeciwko środkom dla Polski w ramach Funduszu Odbudowy byli posłowie Zjednoczonej Prawicy (20) i Konfederacji (11). My domagaliśmy się głównie rzetelnych konsultacji w sprawie Krajowego Planu Odbudowy i przede wszystkim gwarancji, że

Przekop Mierzei Wiślanej ma znaczenie gospodarcze, ale będzie również atrakcyjny dla turystów. Aby region z tej turystyki mógł czerpać korzyści, niezbędna jest odpowiednia infrastruktura: pomosty, obniżone nabrzeża, miejsca postojowe dla żaglówek i łodzi motorowych. O ich przygotowanie senator Jerzy Wcisła upomniał się w Ministerstwie Infrastruktury. W efekcie Ministerstwo zapewniło, że przy budowie kanału przez Mierzeję

„Dobrą informacją jest to, że kanał jednak powstaje. Jeśli nie ten, to następny rząd go dokończy. To dla Elbląga najważniejsza inwestycja rozwojowa w XXI wieku. Ważna także dla portu w Gdańsku i dla transportu śródlądowego w Polsce” – mówi w wywiadzie z expresselblag.pl senator Jerzy Wcisła. ŁN. Wiemy, gdzie zaczyna się kanał przez Mierzeję. A

Krajowy Plan Odbudowy, w ramach którego w ciągu kilku lat może zostać w Polce wydane ok. 260 mld zł, budzi ogromne zaniepokojenie zarówno w Polsce, jak i w UE. Zastrzeżenie są zasadniczo podobne: trudno będzie ten program rozliczyć. Nie ma w nim ustalonych kryteriów, które zadecydują o tym, jakie inwestycje będą dofinansowane, ani określonych wartościami

Grupa mieszkańców Nowakowa protestuje przeciwko przebiegowi dróg dojazdowych do projektowanego mostu na rzece Elbląg w Nowakowie. Szkoda, że o problemie dowiedziałem się dopiero miesiąc temu, ale oczywiście interweniuję. Problemem dla mnie nie jest konkretna decyzja, ale to, że podjęto ją najprawdopodobniej bez konsultacji, bez wykonania studium wykonalności o oceny skutków realizacji. Pytanie dla mnie zasadnicze

Domagamy się natychmiastowego uruchomienia centrów powszechnych szczepień przygotowanych przez samorządy i odblokowania zapisów na szczepienia dla wszystkich Polaków! Koalicja Obywatelska już od stycznia wzywa rząd do zorganizowania akcji szczepień we współpracy z samorządami. Niestety rząd zignorował te propozycje. Akcja szczepień jest źle zorganizowana dlatego jesteśmy na szarym końcu jeśli chodzi o tempo szczepień w Unii

KONTAKT

Biuro Senatora RP Jerzego Wcisła

biuro@wcisla.senat.pl

Hetmańska 31, Elbląg (biuro główne)

Jesteśmy także w:

Braniewie przy ul. Gdańskiej 20

Lidzbarku Warmińskim przy ul. Plac Wolności 5

Tel. 603 366 761

Dyrektor biura – Karolina Śluz