Jerzy Wcisła – Senator RP

Senator wnioskuje o środki na rozwój elbląskiego portu. „Bez realizacji tego zadania budowa Kanału nie ma sensu”
– Budżet Polski zakłada dochody w wysokości 387,6 mld zł, wydatki – 416,1 mld zł i deficyt nie większy niż 28,5 mld zł (co stanowi 1,7 proc. PKB). PKB ma wzrosnąć o 3,8%, a średnioroczna inflacja 2,3%. Senatorowie opozycji zgłosili 104 poprawki do budżetu. – Zgłosiłem wnioski, które dotyczą Elbląga i naszego subregionu. Wartość tych wniosków opiera na 281 milionów złotych – mówił senator PO Jerzy Wcisła podczas zwołanej dziś (5.02.) konferencji prasowej.
Jeden z wniosków złożonych przez Jerzego Wcisły dotyczył zwiększenia środków na Program „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską” o kwotę 150 mln zł na przystosowanie Portu Morskiego w Elblągu (pogłębienie basenów portowych, powiększenie obrotnicy, nabrzeża) do parametrów kanału przez Mierzeję.
 
 
Bez realizacji tego zadania, wydawanie kwoty co najmniej 880 mln zł na budowę kanału przez Mierzeję nie ma sensu. Jeśli kanał ma dać efekt transportowy, musi kończyć się w porcie
 
– mówił senator. PO.  
Zdaniem Jerzego Wcisły może okazać się, że elbląski port nie skorzysta na budowie Kanału przez Mierzeję Wiślaną. – Port jest dwa razy płytszy – gwarantuje obsługę jednostkom o zanurzeniu 2,3 m. Rozmawiałem z przewoźnikami, z Kaliningradu i z Kłajpedy, i pytałem, czy będą pływali po Bałtyku barkami o zanurzeniu 2 metrów i ładowności 700 ton. Odpowiadali, że nie, bo takie barki są barkami śródlądowymi, a nie morskimi. Będą pływali Zalewem Wiślanym. To pytam, dla kogo ma być ten kanał? – zaznaczył Jerzy Wcisła.
 
Co jeśli Rząd nie zwiększy środków na rozwój portu w Elblągu?
 
To oznacza zmarnotrawienie pieniędzy wydanych na budowę kanału. Jestem zwolennikiem budowy kanału, dlatego nie wnioskowałem o odrzucenie tej inwestycji, ale o zwiększenie środków na tą inwestycję o 150 mln zł, które pozwolą na wpłynięcie tym kanałem do portu. Tylko wtedy kanał będzie zamkniętą całością. Taki projekt realizował poprzedni Rząd – PO- PSL. W kuluarach wielu senatorów pytało mnie o tą kwestię, bo przecież mówimy o standardowej inwestycji tego Rządu i nie mogli uwierzyć, ale zagłosowali posłusznie, choć alogicznie
 
– zaznaczył Jerzy Wcisła.

Bezpieczeństwo ma wiele wymiarów.Podczas konferencji skupiliśmy się na jednym z nich — bezpieczeństwie na drogach.Każdego roku na polskich drogach ginie blisko 2 tysiące osób, a prawie 25 tysięcy zostaje rannych. Za tymi liczbami kryją się dramaty rodzin, które z dnia na dzień tracą swoich bliskich.Ale istnieje też inne, mniej widoczne zagrożenie, o którym musimy mówić

W Gdyni, podczas Forum Gospodarki Morskiej, spotkali się wszyscy, którzy odgrywają istotną rolę w kształtowaniu polskiej gospodarki morskiej.Wraz z Dyrektorem Portu Morskiego w Elblągu, Arkadiuszem Zglińskim, mieliśmy okazję porozmawiać z Ministrem Arkadiuszem Marchewką. Była to bardzo dobra i konstruktywna rozmowa – Pan Minister doskonale rozumie potrzeby Elbląga i z zaangażowaniem wspiera rozwój naszego portu.Podczas jednej

W miniony weekend Olsztyn stał się centrum młodzieżowej debaty o przyszłości Polski.Podczas obrad Parlamentu Młodych Rzeczypospolitej Polskiej młodzi ludzie wcielili się w rolę parlamentarzystów – przedstawiali swoje pomysły, dyskutowali o najważniejszych wyzwaniach społecznych i, co najcenniejsze, pokazali, jak bardzo zależy im na wspólnej przyszłości naszego kraju.To wydarzenie zawsze ma dla mnie szczególne znaczenie. Praca z

Elbląg – miejsce ważnej debaty o przyszłości polskich miast i utraconej subregionalności Miasto Elbląg stało się dziś areną istotnej rozmowy o kierunkach rozwoju polskich samorządów. W 35. rocznicę pierwszego spotkania prezydentów miast dyskutujemy o tym, jak samorządy subregionalne mogą skuteczniej działać w nowej rzeczywistości – od strategii rozwoju kraju, przez finansowanie projektów lokalnych, aż po

W Warszawie odbyło się posiedzenie Żuławskiego Zespołu Parlamentarnego, podczas którego głównym tematem obrad stały się… bobry!Dlaczego?Bo na Żuławach tych niezwykle pracowitych „budowniczych” jest po prostu zbyt wiele. Efekt? Fragmenty wałów przeciwpowodziowych zapadają się z powodu licznych nor i tuneli, które te zwierzęta drążą. To realne zagrożenie powodziowe!Marek Opitz, prezes „Klubu Nowodworskiego” (którego jestem współzałożycielem), przedstawił

Bardzo owocne i konstruktywne spotkanie robocze z Wiceministrem Infrastruktury, dr. Arkadiuszem Marchewką! Rozmawialiśmy o strategii rozwoju dróg wodnych i portów śródlądowych, ze szczególnym uwzględnieniem Portu w Elblągu. Niestety, nasze działania toczą się w trudnym kontekście – mierzymy się z katastrofalnie niskimi stanami wód na Wiśle oraz gwałtownymi deszczami nawalnymi, które spowodowały powodzie w Elblągu i

Biuro Senatora RP Jerzego Wcisła

Elbląg

82-300

ul. Hetmańska 31

Braniewo

14-500

ul. Gdańska 20

Lidzbark Warmiński

11-100

Plac Wolności 5

Dyrektor Biura

Karolina Śluz

tel. 603 366 761

biuro@wcisla.senat.pl

Projekt i wykonanie Wysocki Wsparcie IT